Record Details

Научно-методические основы модернизации содержания профессионального образования и обучения

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4350/
 
Title Научно-методические основы модернизации содержания профессионального образования и обучения
Scientific-methodological grounds of vocational education and training content modernization.
Науково-методичні основи модернізації змісту професійної освіти і навчання
 
Creator Радкевич, В.О.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті викладено результати наукових пошуків стосовно модернізації змісту професійної освіти і навчання. Розкрито науково-методичні основи створення Національної і галузевих рамок кваліфікацій, професійних і освітніх стандартів з урахуванням компетентнісного підходу.
В статье изложены результаты научных исследований касающиеся модернизации содержания профессионального образования и обучения.
Раскрыты научно-методические основы создания Национальной и отраслевых рамок квалификаций, профессиональных и образовательных стандартов с учётом компетентностного подхода.
The article researches results of scientific studies concerning vocational education and training content modernization. Scientific-methodological grounds for creating National and sectoral qualification framework, professional and training standards considering competence approach are shown.
 
Publisher Ін-т проф.-техн. освіти НАПН України
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4350/1/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96_%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8_%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
- Радкевич, В.О. (2011) Scientific-methodological grounds of vocational education and training content modernization. Науковий вісник Інституту профеісйно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка, 1 (1). pp. 57-68.