Принципи модернізації професійно-технічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/4347/
|
|
Title |
Принципи модернізації професійно-технічної освіти
Принципы модернизации профессионально-технического образования Principles of vocational training modernization |
|
Creator |
Радкевич, В.О.
|
|
Subject |
3 Social Sciences
|
|
Description |
У статті обґрунтовано необхідність модернізації змістових і структурних аспектів професійно-технічної освіти. Викладено принципи модернізації професійно-технічної освіти на основі її гуманізації, фундаменталізації, диверсифікації, децентралізації, відкритості, випереджувального характеру освіти, компетентнісного підходу, інформатизації, соціального партнерства тощо.
В статье обоснована необходимость модернизации содержательных и структурных аспектов профессионально-технического образования. Изложены принципы модернизации профессионально-технического образования на основе его гуманизации, фундаментализации, диверсификации, децентрализации, открытости, опережающего характера образования, компетентностного подхода, информатизации, социального партнерства. In article necessity in modernization of semantic and structural changes for vocational training is proved. Principles of modernization of vocational training аre stated on the basis of its humanization, fundamental nature, diversifications, decentralization, opennesses, advancing character of formation, the competence approach, information, developments, of social partnership, etc. |
|
Publisher |
Умань : ПП Жовтий
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/4347/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%B8_%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97.pdf
- Радкевич, В.О. (2011) Principles of vocational training modernization Проблеми підготвоки сучасного вчителя, 3 (3). pp. 331-337. |
|