Record Details

Принципи модернізації професійно-технічної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4347/
 
Title Принципи модернізації професійно-технічної освіти
Принципы модернизации профессионально-технического образования
Principles of vocational training modernization
 
Creator Радкевич, В.О.
 
Subject 3 Social Sciences
 
Description У статті обґрунтовано необхідність модернізації змістових і структурних аспектів професійно-технічної освіти. Викладено принципи модернізації професійно-технічної освіти на основі її гуманізації, фундаменталізації, диверсифікації, децентралізації, відкритості, випереджувального характеру освіти, компетентнісного підходу, інформатизації, соціального партнерства тощо.
В статье обоснована необходимость модернизации содержательных и структурных аспектов профессионально-технического образования. Изложены принципы модернизации профессионально-технического образования на основе его гуманизации, фундаментализации, диверсификации, децентрализации, открытости, опережающего характера образования, компетентностного подхода, информатизации, социального партнерства.
In article necessity in modernization of semantic and structural changes for vocational training is proved. Principles of modernization of vocational training аre stated on the basis of its humanization, fundamental nature, diversifications, decentralization, opennesses, advancing character of formation, the competence approach, information, developments, of social partnership, etc.
 
Publisher Умань : ПП Жовтий
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4347/1/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BF%D0%B8_%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE-%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97.pdf
- Радкевич, В.О. (2011) Principles of vocational training modernization Проблеми підготвоки сучасного вчителя, 3 (3). pp. 331-337.