Record Details

Методологічні та теоретичні проблеми забезпечення міжпредметних зв’язків у підготовці фахівців технічного профілю

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4263/
 
Title Методологічні та теоретичні проблеми забезпечення міжпредметних зв’язків у підготовці фахівців технічного профілю
Методологические и теоретические проблемы обеспечения межпредметных связей в подготовке специалистов технического профиля
Methodological and theoretical problems provide interdisciplinary connections in training technical profile
 
Creator Ягупов, Василь Васильович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовані методологічні та теоретичні проблеми забезпечення міжпредметних зв’язків у підготовці майбутніх бакалаврів технічного профілю у сфері професійно-виробничих відносин, обґрунтовано основні підходи до визначення змісту поняття „міжпредметні зв’язки”.
В статье проанализированы методологические и теоретические проблемы обеспечения межпредметных связей в подготовке будущих бакалавров технического профиля в сфере профессионально-производственных отношений, обосновано основные подходы к определению содержания понятия «межпредметные связи».
The article analyzes methodological and theoretical issues of inter-subject links support while training future bachelors of technical type in the field of professional production relations. Basic approaches are substantiated to content definition of the notion “inter-subject links”.
 
Publisher Українська інженерно-педагогічна академія
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4263/1/Pipo_2010_26-27_5.pdf
- Ягупов, Василь Васильович (2010) Methodological and theoretical problems provide interdisciplinary connections in training technical profile Проблеми інженерно-педагогічної освіти, 26. pp. 15-21. ISSN 2074-8922