Record Details

Личность педагога: историческая ретростектива и современный контекст

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4054/
 
Title Личность педагога: историческая ретростектива и современный контекст
 
Creator Хомич, Л.О.
Шахрай, Т.О.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті досліджуються соціально-філософські основи дефініції «особистість сучасного педагога», відповідно до філософсько-педагогічної думки, парадигми освіти, в основі якої - глобальні проблеми локального, національного, регіонального розвитку .Автори дійшли висновку , що сучасна парадигма освіти вимагає деякої зміни пріоритетів, де в центрі уваги стає особистість педагога, його культура, професіоналізм, а знання та вміння, якими він володіє, перетворюються з самоцілі навчання в засіб його професійного розвитку.
The article examines the social and philosophical foundations of the definition of "personality of the modern educator", according to the philosophical and pedagogical thought paradigm of education, based on - global issues of local, national, regional development. The authors concluded that the current paradigm of education requires a change of priorities, where the focus becomes the personality of the teacher, his culture, professionalism, and knowledge and skills that he has, become an end in itself of his training in professional development too.
 
Publisher ООО "Планета"
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4054/1/2.%D0%A8%D0%B0%D1%85%D1%80%D0%B0%D0%B9_%D0%A2.%D0%90%2C_%D0%A5%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%87_%D0%9B.%D0%90_%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%AC%D0%AF_%D0%A0%D0%9E%D0%A1%D0%A1%D0%98%D0%AF.pdf
- Хомич, Л.О. and Шахрай, Т.О. (2012) Личность педагога: историческая ретростектива и современный контекст Историческое образование: особенности реализации системно-деятельностного подхода в современной школе: матер.Межд.науч.-практ.конф. (1). pp. 22-30. ISSN ISBN 978-5-91658-424-0