Міжнародні підходи до обгрунтування глобальної компетентності вчителя
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/4037/
|
|
Title |
Міжнародні підходи до обгрунтування глобальної компетентності вчителя
Internaтional approaches то substantiation of теаснеr global competency |
|
Creator |
Авшенюк, Н.М.
|
|
Subject |
37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Стаття присвячена визначенню сутності глобальної освіти, що є невід'ємним компонентом професійної підготовки сучасного вчителя як суб'єкта міжнародної освітньої реальності. На основі аналізу документів міжнародних організацій та національних ініціатив країн ЄС, США, Канади охарактеризовано концепцію глобальної освіти, розкрито тривимірний характер глобальної компетентності вчителя.
The article is devoted to defmition of the essence of global competence, which is а com ponent of professional training of а contemporary teacher as а subject of international education reality. On the basis of analyze of international organizations and national initiatives documents of EU, USA, Canada the concept of global education has been characterized, tri-dimension character ofteacher global competence have been exposed. |
|
Publisher |
Видавництво Академії імені Яна Длугоша в Ченстохові
Publishing House of the Academy of Jan Dlugosz in Czestochowa |
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/4037/1/Binder1.pdf
- Авшенюк, Н.М. (2012) Internaтional approaches то substantiation of теаснеr global competency Professional education: pedagogy and psychology (14). pp. 241-248. ISSN 2083-2753 |
|