Record Details

Міжнародні підходи до обгрунтування глобальної компетентності вчителя

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4037/
 
Title Міжнародні підходи до обгрунтування глобальної компетентності вчителя
Internaтional approaches то substantiation of теаснеr global competency
 
Creator Авшенюк, Н.М.
 
Subject 37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття присвячена визначенню сутності глобальної освіти, що є невід'ємним компонентом професійної підготовки сучасного вчителя як суб'єкта міжнародної освітньої реальності. На основі аналізу документів міжнародних організацій та національних ініціатив країн ЄС, США, Канади охарактеризовано концепцію глобальної освіти, розкрито тривимірний характер глобальної компетентності вчителя.
The article is devoted to defmition of the essence of global competence, which is а com­ ponent of professional training of а contemporary teacher as а subject of international education reality. On the basis of analyze of international organizations and national ini­tiatives documents of EU, USA, Canada the concept of global education has been characterized, tri-dimension character ofteacher global competence have been exposed.
 
Publisher Видавництво Академії імені Яна Длугоша в Ченстохові
Publishing House of the Academy of Jan Dlugosz in Czestochowa
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4037/1/Binder1.pdf
- Авшенюк, Н.М. (2012) Internaтional approaches то substantiation of теаснеr global competency Professional education: pedagogy and psychology (14). pp. 241-248. ISSN 2083-2753