Теоретико-методологічні підходи до розвитку громадянської компетентності учителя ХХІ століття
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/4017/
377.1 |
|
Title |
Теоретико-методологічні підходи до розвитку громадянської компетентності учителя ХХІ століття
Theoretical and methodological approaches the development of civic competence teacher XXI century |
|
Creator |
Постригач, Н.О.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Останні десятиліття ознаменувалися глобальним неперервним процесом реформування педагогічної освіти: змісту, організації процесу на вчання і nідготовки, професійних компетенцій учителя тощо. Цей процес не викликає здивувань і вважається закономірним, адже він відбувається не просто на зламі тисячоліть, що характеризується просторово-часовим аспею;ом, а під час радикальної зміни епох: від індустріального до інформаційного суспільства, в розвитку якого знання, освіта, освічений людський капітал відіграють ключову роль.
The last decade witnessed the global continuous process catfish reforming teacher education: content orhanizZ.Tsiyi learning process and nidhotovky and professional competence of the teacher and others. This process does not cause surprise and considered natural, because it is not just on the turn of the millennium, characterized by spatio-temporal aspeyu, ohm, and during periods of radical change: vidyindustrimnoho to infor mation society in which knowledge development, education, educated lyuds cues capital plays a key role. |
|
Publisher |
Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти
Lviv Research Center for Vocational Education |
|
Date |
2013-10-07
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/4017/1/Binder1.pdf
- Постригач, Н.О. (2013) Theoretical and methodological approaches the development of civic competence teacher XXI century In: Modern technology education in the training of future professionals Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, 1 (13). Lviv Research Center for Vocational Education, м.Львів, Україна, pp. 355-358. ISBN 978-966-665-885-5 |
|