Record Details

Теоретико-методологічні підходи до розвитку громадянської компетентності учителя ХХІ століття

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4017/
377.1
 
Title Теоретико-методологічні підходи до розвитку громадянської компетентності учителя ХХІ століття
Theoretical and methodological approaches the development of civic competence teacher XXI century
 
Creator Постригач, Н.О.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Останні десятиліття ознаменувалися глобальним неперервним проце­сом реформування педагогічної освіти: змісту, організації процесу на­ вчання і nідготовки, професійних компетенцій учителя тощо. Цей процес не викликає здивувань і вважається закономірним, адже він відбувається не просто на зламі тисячоліть, що характеризується просторово-часовим аспею;ом, а під час радикальної зміни епох: від індустріального до інфор­маційного суспільства, в розвитку якого знання, освіта, освічений людсь­кий капітал відіграють ключову роль.
The last decade witnessed the global continuous process catfish reforming teacher education: content orhanizZ.Tsiyi learning process and nidhotovky and professional competence of the teacher and others. This process does not cause surprise and considered natural, because it is not just on the turn of the millennium, characterized by spatio-temporal aspeyu, ohm, and during periods of radical change: vidyindustrimnoho to infor mation society in which knowledge development, education, educated lyuds cues capital plays a key role.
 
Publisher Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти
Lviv Research Center for Vocational Education
 
Date 2013-10-07
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4017/1/Binder1.pdf
- Постригач, Н.О. (2013) Theoretical and methodological approaches the development of civic competence teacher XXI century In: Modern technology education in the training of future professionals Матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції, 1 (13). Lviv Research Center for Vocational Education, м.Львів, Україна, pp. 355-358. ISBN 978-966-665-885-5