Record Details

Психологічний аспект міжкультурної компетентності вчителя: зарубіжні дослідження

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4004/
 
Title Психологічний аспект міжкультурної компетентності вчителя: зарубіжні дослідження
The psychological aspect of intercultural competence teacher: foreign study
 
Creator Авшенюк, Н.М.
 
Subject 37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття присвячена актуальній проблемі сьогодення, що набула особливого значення в контексті інтернаціоналізації• освіти. На основі аналізу досліджень науковців з різних європейських країн автор розкриває особливості психологічного аспекту міжкультурної компетентності вчителів як професійно значущої у сучасних умовах розвитку диверсифікованого суспільства.
The article is devoted to the actual рrоblem of nowadays, which is of great imроrtаnсе in the context of education internationalization. Analyzing the investigations of European researchers the author exposes the peculiarities of psychological aspect of teachers' intercultural competency as professional valued in contemporary conditions of diversified society development.
 
Publisher Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute"
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4004/1/%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B0%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BC%D1%96%D0%B6%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%83%D1%80%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96_%D0%B2%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F_%D0%B7%D0%B0%D1%80%D1%83%D0%B1%D1%96%D0%B6%D0%BD%D1%96_%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Авшенюк, Н.М. (2012) The psychological aspect of intercultural competence teacher: foreign study Psychological and pedagogical problems of teaching actions, 2. pp. 272-280. ISSN 978-067-05-0018-2