Record Details

Стратегічна роль викладачів і тренерів у реформуванні професійної освіти: європейський досвід

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/4000/
37.011.31:378(4)
 
Title Стратегічна роль викладачів і тренерів у реформуванні професійної освіти: європейський досвід
Strategic role of teachers and trainers in vet reforming: european aspect
 
Creator Авшенюк, Н.М.
 
Subject 37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Мета статті - здійснити аналіз ролі викладачів у процесі реформування професійної освіти, на матеріалах досліджень міжнародних організацій і європейських ексnертів розкрити особливості стратегічної ролі педагогів професійної освіти у трансформаційних nроцесах.
The article is devoted to analyses of teachers' role in the process of reforming of the professional education and training in European countries. Based on the surveys of International organizations and European experts the author reveals peculiarities of strategic role of VET teachers in transformations. The surveys show that teachers would be recognized both as stakeholders and professional educators in their role.
 
Publisher Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти АПН України
Lviv Scientific and Practical Center of Vocational Education APS Ukraine
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/4000/1/%D0%A1%D0%A2%D0%A0%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%90_%D0%A0%D0%9E%D0%9B%D0%AC_%D0%92%D0%98%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%94%D0%90%D0%A7%D0%86%D0%92_%D0%86_%D0%A2%D0%A0%D0%95%D0%9D%D0%95%D0%A0%D0%86%D0%92_%D0%A3_%D0%A0%D0%95%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%A3%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%86_%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%A4%D0%95%D0%A1%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%9E%D0%87_%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%98_%D0%84%D0%92%D0%A0%D0%9E%D0%9F%D0%95%D0%99%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%98%D0%99_%D0%94%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%94.pdf
- Авшенюк, Н.М. (2009) Strategic role of teachers and trainers in vet reforming: european aspect Pedagogy and psychology of professional education (1). pp. 245-252.