Оновлення стереотипів свідомості педагогів і учнів ПТНЗ з урахуванням здобутків фундаментальних наук
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3971/
|
|
Title |
Оновлення стереотипів свідомості педагогів і учнів ПТНЗ з урахуванням здобутків фундаментальних наук
An update of stereotypes of consciousness of teachers and students of PTV is taking into account achievements of fundamental sciences |
|
Creator |
Карп'юк, М.Д.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті мотивується потреба з огляду на здобутки фундаментальних наук оновлювати й поглиблювати стереотипи вербальної самосвідомості педагогів і учнів ПТНЗ за рахунок оволодіння новою парадигмою знань, які подаються у формі нових кодів-переконань, що сприяє становленню цілісного мислення усіх учасників навчально-виховного процесу професійної освіти.
В статье мотивируется необходимость в связи с достижениями фундаментальных наук обновлять стереотипы вербального самосознания педагогов и учащихся ПТНЗ за счет овладения новой парадигмой знаний, которые излагаются в форме новых кодов-убеждений, что содействует становлению целостного мышления всех участников учебно-воспитательного профессионального образования. In the article is motivated the need, according to the results of fundamental sciences, to renew and deepen the stereotypes of verbal consciousness of linguistic individuality at the expense of learning the new paradigm of knowledge, which have been generalizing in a form of new terms and codes-persuasion that help to form the holistic (integral) thinking. |
|
Publisher |
ІПТО НАПН Украиїни
|
|
Date |
2011-05-05
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3971/1/%D0%9E%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BF%D1%96%D0%B2__%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B2_%D1%96_%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2_%D0%9F%D0%A2%D0%9D%D0%97_%D0%B7_%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%85%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%BC_%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BA%D1%96%D0%B2_%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA.pdf
- Карп'юк, М.Д. (2011) An update of stereotypes of consciousness of teachers and students of PTV is taking into account achievements of fundamental sciences Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (1). pp. 22-32. ISSN 2223-5752 |
|