Record Details

Оновлення стереотипів свідомості педагогів і учнів ПТНЗ з урахуванням здобутків фундаментальних наук

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3971/
 
Title Оновлення стереотипів свідомості педагогів і учнів ПТНЗ з урахуванням здобутків фундаментальних наук
An update of stereotypes of consciousness of teachers and students of PTV is taking into account achievements of fundamental sciences
 
Creator Карп'юк, М.Д.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті мотивується потреба з огляду на здобутки фундаментальних наук оновлювати й поглиблювати стереотипи вербальної самосвідомості педагогів і учнів ПТНЗ за рахунок оволодіння новою парадигмою знань, які подаються у формі нових кодів-переконань, що сприяє становленню цілісного мислення усіх учасників навчально-виховного процесу професійної освіти.
В статье мотивируется необходимость в связи с достижениями фундаментальных наук обновлять стереотипы вербального самосознания педагогов и учащихся ПТНЗ за счет овладения новой парадигмой знаний, которые излагаются в форме новых кодов-убеждений, что содействует становлению целостного мышления всех участников учебно-воспитательного профессионального образования.
In the article is motivated the need, according to the results of fundamental sciences, to renew and deepen the stereotypes of verbal consciousness of linguistic individuality at the expense of learning the new paradigm of knowledge, which have been generalizing in a form of new terms and codes-persuasion that help to form the holistic (integral) thinking.
 
Publisher ІПТО НАПН Украиїни
 
Date 2011-05-05
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3971/1/%D0%9E%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BF%D1%96%D0%B2__%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B2_%D1%96_%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2_%D0%9F%D0%A2%D0%9D%D0%97_%D0%B7_%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%85%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%BC_%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%82%D0%BA%D1%96%D0%B2_%D1%84%D1%83%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA.pdf
- Карп'юк, М.Д. (2011) An update of stereotypes of consciousness of teachers and students of PTV is taking into account achievements of fundamental sciences Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (1). pp. 22-32. ISSN 2223-5752