Формування в учнів ПТНЗ почуття господаря своєї долі (практичні поради для педагогів)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3612/
|
|
Title |
Формування в учнів ПТНЗ почуття господаря своєї долі (практичні поради для педагогів)
Developing a sense of students PTU master of my fate (practical advice for teachers) Формирование у учащихся ПТУ чувства хозяина своей судьбы (практические советы для педагогов) |
|
Creator |
Калошин, В.Ф.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Розглянуті основні положення поведінкової моделі особистості “господар”. Обгрунтована необхідність її формування в учнів ПТНЗ.Надані практичні поради педагогам ПТНЗ щодо формування в учнів відповідальності за свою долю. Запропонована технологія формування в учнів моделі поведінки «Господар власної долі».
Рассмотрены основные положения поведенческой модели личности «хозяин». Обоснована необходимость ее формирования у учащихся ПТУ. Даны практические советы педагогам ПТУ по формированию у учащихся ответственности за свою судьбу. Предложена технология формирования у учащихся модели поведения «Хозяин своей судьбы». The substantive provisions of the behavioral model of personality "hazyain." Necessity of its formation at vocational schools. Practical tips for teachers to build a vocational school students' responsibility for their own destiny. The technology of formation of students' behaviors "master of his destiny." |
|
Publisher |
Педагогічна преса
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3612/1/10_%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80_%D0%9A%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D1%88%D0%B8%D0%BD.pdf
- Калошин, В.Ф. (2012) Developing a sense of students PTU master of my fate (practical advice for teachers) Професійно-технічна освіта, 4 (57). pp. 6-9. |
|