Сучасні підходи до визначення якоcті професійної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3416/
|
|
Title |
Сучасні підходи до визначення якоcті професійної освіти
Современные подходы к определению качества профессионального образования Contemporary approaches to defining the quality of vocational training |
|
Creator |
Закатнов, Д.О.
|
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті проаналізовані сучасні підходи до визначення якості професійно-технічної освіти. Найбільш перспективними є підходи, націлені на особистісно-орієнтовану і компетентнісну парадигми початкової професійної освіти.
In the article contemporary approaches to defining the quality of vocational training are analyzed. The most prospective are those aimed at personality-oriented and competence paradigms of primary vocational training. В статье проанализированы современные подходы к определению качества профессионально-технического образования. Наиболее перспективными являются подходы, нацеленные на личностно-ориентированную и компетентностную парадигмы начального профессионального образования. |
|
Publisher |
К. : Інститут професійно-технічної освіти НАПН України
|
|
Date |
2011
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3416/1/zbirnik_28_1_2011%282%29.pdf
- Закатнов, Д.О. (2011) Contemporary approaches to defining the quality of vocational training Модернізація професійної освіти і навчання: проблеми, пошуки і перспективи: зб. наук. пр. , 1 (1). pp. 81-91. ISSN 978-966-2553-03-1 |
|