Технологія навчального проектування: теоретико-методичний аспект
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3405/
|
|
Title |
Технологія навчального проектування: теоретико-методичний аспект
Технология учебного проектирования: теоретико-методический аспект The technology of instructional design: theoretical and methodological aspects |
|
Creator |
Мося, І.А.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті висвітлюються теоретичні і методичні аспекти застосування технології навчального проектування, обгрунтовуються особливості методу проектів, його переваги у порівнянні з усталеними способами навчальної роботи, суть та види навчальних проектів, зміст та характер діяльності учасників проектування, характеризується структура поетапного виконання навчальних проектів. Наведено приклади проектів (проблема; вид проекту, предмети; стислий опис проекту) з предметів загальноосвітньої підготовки учнів.
В статье освещаются теоретические и методические аспекты применения технологии учебного проектирования, обосновываются особенности метода проектов, его преимущества в сравнении с установившимися способами учебной работы, сущность и виды учебных проектов, содержание и характер деятельности участников проектирования, приводится структура поэтапного выполнения учебных проектов. Приведены примеры проектов (проблема; вид проекта; предметы; сжатое описание проекта) из предметов общеобразовательной подготовки учащихся. The paper highlights the theoretical and methodological aspects of the use of educational technology design features of the method are justified projects, his advantages by comparison to the set methods of educational work, the nature and types of educational projects, the content and nature of the participants in the design, the structure is phased implementation of training projects. Examples of projects (problem; type of project; objects; compressed description of project) are made from the articles of general preparation of students. |
|
Publisher |
Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3405/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%28%D0%A1%D1%83%D0%BC%D0%B8%29_%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%8F_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F._%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B0%D1%81%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D1%82.pdf
- Мося, І.А. (2013) The technology of instructional design: theoretical and methodological aspects Науковий вісник ІПТО НАПН України (30). ISSN 2223-5752 |
|