Відвічний філософський діалог у педагогіці ХХІ століття
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3222/
37.013.73 |
|
Title |
Відвічний філософський діалог у педагогіці ХХІ століття
The eternal philosophical pedagogy dialogue in the XXI century |
|
Creator |
Зязюн, Іван Андрійович
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
В історичному аспекті розглянуто основні підходи до проблем освіти. Увагу приділено аналізу поглядів на його цілі і способи формування діалектичного мислення учнів, забезпечення розуміння ними навчального матеріалу.
Basic approaches to the problems of education in the history aspect are considered. Attention is spared to the analysis of looks on his aims and methods of forming of dialectical thought of studying, providing of understanding by them educational material. |
|
Publisher |
Видавничий центр Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут"
Publishing Centre of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" |
|
Date |
2008-04-25
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3222/1/%D0%B7%D1%8F%D0%B7%D1%8E%D0%BD4.pdf
- Зязюн, Іван Андрійович (2008) The eternal philosophical pedagogy dialogue in the XXI century Theory and practice of social systems (quarterly scientific journal) (2). pp. 22-32. ISSN 2078 - 77 - 82 |
|