Record Details

Компетентнісний підхід у підготовці вчителів середньої школи у ФРН

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3187/
371.123:373.5 (430)
 
Title Компетентнісний підхід у підготовці вчителів середньої школи у ФРН
Competence approach in the preparation of secondary school teachers in Germany
 
Creator Дяченко, Л.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Автор статті розглядає різні підходи до визначення поняття професійної компетентності педагога та її складових. Дослідник характеризує сутність компетентнісного підходу у підготовці вчителів у Німеччині.
The author examines different approaches to the definition of professional competence of the teacher and its components. The researcher describes the essence of the competence-based approach to teacher training in Germany.
 
Publisher Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України
Institute of Innovative Technology and Education Ministry of Education, Youth and Sports of Ukraine
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3187/1/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8_%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8_%E2%84%9670_%D1%87._%D0%86%D0%86_2012%D1%80..pdf
- Дяченко, Л.М. (2012) Competence approach in the preparation of secondary school teachers in Germany International Education (70). pp. 150-154.