Record Details

Розвиток особистості в сільській малочисельній школі у контексті ідей В. Сухомлинського

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/3186/
 
Title Розвиток особистості в сільській малочисельній школі у контексті ідей В. Сухомлинського
Personality development of small rural school in the context of ideas V. Sukhomlinsky
 
Creator Мелешко, В.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розкриваються особливості сільської малочисельної школи та умови розвитку особистості в освітньому процесі такого закладу, що функціонує у структурі освітнього округу. У ході аналізу педагогічної спадщини В. Сухомлинського виокремлено його вагомі думки щодо ролі сільської школи та її впливу на розвиток особистості, що слугує методологічною основою у здійсненні освітнього процесу. Окреслено умови розвитку особистості в сільській малочисельній школі та її взаємозв’язку із іншими закладами, що функціонують як суб’єкти освітнього округу.
The article describes the features of small rural schools and the conditions of the individual in the educational process of the institution, which operates within the structure of the educational district. The analysis of pedagogical heritage of Sukhomlinsky singled out his strong views on the role of rural schools and its impact on personal development, which serves as a methodological basis in the implementation of the educational process. Conditions outlined in personality development of small rural school and its relationship with other institutions that operate as agents of educational district.
 
Publisher Імекс-ЛТД, м. Кіровоград, Україна
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/3186/1/Meleshko_Kirovograd_2013.pdf
- Мелешко, В.В. (2013) Personality development of small rural school in the context of ideas V. Sukhomlinsky Наукові записки., 1 (123). pp. 226-230. ISSN 978-966-189-173-8