Інтуїція в життєтворчості й вигоранні професійно зорієнтованої діяльнісної особистості
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3104/
37.032:17.024.2 |
|
Title |
Інтуїція в життєтворчості й вигоранні професійно зорієнтованої діяльнісної особистості
Intuition in life creation and activity-oriented professional burnout personality |
|
Creator |
Зязюн, Іван Андрійович
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
|
|
Description |
У сучасній психології вирішення проблеми інтуїтивно-раціонального особистісного досвіду пов'язане з дослідженням творчості. Це стосується виокремлення інтуїтивного і логічного компонентів творчості, пошуку основ класифікації індивідів, згідно з виявом творчих здібностей. Інтелектуальне, емоційно-почуттєве й практшо-професійне виснаження основних складових інтуїції, а отже й творчого досвіду, набуло визначення "психічного вигорання" - своєрідної ерозії людської душі, незалежно від типу професійної діяльності.
Contemporary psychology coincides the problem of intuitive and rational personal experience with the creativity research. It concerns the definition of intuitive and logical components of creativity, the finding of grounds for individuals' classification in the context of creative abilities display. Intellectual, emotional and sensitive as well as practical and professional exhaustion of the main components of intuition and creative experience has been given a title of "psychological exhaustion " as distinctive erosion of human soul, independently of the type of professional activity. |
|
Publisher |
Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" |
|
Date |
2012-07-30
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3104/1/%D0%B7%D1%8F%D0%B7%D1%8E%D0%BD_8.pdf
- Зязюн, Іван Андрійович (2012) Intuition in life creation and activity-oriented professional burnout personality Psychological and pedagogical problems of teaching actions (Scientific journal) (1). pp. 9-23. |
|