Нові технології підготовки вчителя в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3089/
371.13 |
|
Title |
Нові технології підготовки вчителя в Україні
New technologies of teacher training in Ukraine |
|
Creator |
Зязюн, Іван Андрійович
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Головною метою педагогічної освіти має бути підготовка вчителя, який володіє необхідними творчими й професійними якостями, що дають йому змогу творити педагогічну дію для найбільш продуктивного розвитку різновидів досвіду учнів, передусім теоретичного (інтелектуального), почуттєвого (естетичного), практичного для гармонійного особистісного розвитку кожного учня. При цьому майбутній педагог уже в процесі навчання зобов'язаний усвідомлювати, що формування особистості кожної людини можна здійснювати лише гуманістичними засобами свого предмета й власної особистості. The main goal of teacher education should be training teachers who have the necessary creative and professional qualities that enable it to create educational performance for the most productive kinds of experiences students primarily theoretical ( predictive ), sensory( aesthetic ), practical for harmonious personal development of each student. Thus the future teacher already in the process of learning is required to realize that the formation of each human can only be made by means of his humanist subject and own personality . |
|
Publisher |
МДУ імені В.О.Сухомлинського
MSU of V.O.Suhomlynsky |
|
Date |
2011-03-22
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3089/1/%D0%B7%D1%8F%D0%B7%D1%8E%D0%BD_3.pdf
- Зязюн, Іван Андрійович (2011) New technologies of teacher training in Ukraine Scientific bulletin of V.O.Suhomlynsky Mykolayiv State University , 1 (32). pp. 16-22. |
|