Технологія підготовки викладачів вищих економічних навчальних закладів до дидактичного проектування
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/3016/
fhttp://tme.umo.edu.ua/ docs/10/15.pdf |
|
Title |
Технологія підготовки викладачів вищих економічних навчальних закладів до дидактичного проектування
Technology teacher training higher education institutions to economic didactic design Технология подготовки преподавателей высших экономических учебных заведений к дидактическому проектированию |
|
Creator |
Романова, Г.М.
|
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті визначено актуальність підготовки викладачів вищих економічних навчальних закладів до дидактичного проектування, зокрема до індивідуально-стильового проектування навчальних технологій; обґрунтовано відповідну технологію підготовки за такими компонентами, як цільовий, мотиваційний, змістовий, операційно-діяльнісний, контрольно-регуляційний, рефлексивний; наведено дані експериментального дослідження, що доводять її ефективність. Визначено, що подальших досліджень потребує вивчення та апробація організаційно-педагогічних засад застосування запропонованої технології у вищих навчальних закладах.
In the article actuality of preparation of teachers of higher economic educational establishments is certain to the didactics planning, in particular to the individually-stylish planning of educational technologies; corresponding technology of preparation is reasonable after such components, as having a special purpose, motivational, semantic, operational-аctivitional, controlional-adjusting, reflectional; cited data, that lead to her efficiency experimental research. Certainly, that further researches are needed by a study and approbation of organizationally-pedagogical principles of application of an offer technology higher educational establishments. В статье опеределена актуальность подготовки преподавателей высших экономических учебных заведений к дидактическому проектированию, в частности, к индивидуально-стилевому проектированию учебных технологий; обоснована соответствующая технология підготовки по таким компонентам, как целевой, мотивационный, содержательный, операционно-деятельностный, контрольно-регулятционный, рефлексивный; приведены данные експериментального исследования, которые доказывают ее эффективность. Определено, что дальнейших исследований требует изучение и апробация организационно-педагогических условий применения предложенной технологии в высших учебных заведениях. |
|
Publisher |
fhttp://tme.umo.edu.ua
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/3016/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%BF%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96_%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8_%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%87%D1%96%D0%B2_%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B8%D1%85_%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2_%D0%B4%D0%BE_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B9.pdf
- Романова, Г.М. (2013) Technology teacher training higher education institutions to economic didactic design Теорія та методика управління освітою (10). |
|