Record Details

Екзистенціальні особливості педагогічної дії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2644/
https://cdu.edu.ua
37.013:141.32
 
Title Екзистенціальні особливості педагогічної дії
Existential features of educational action
 
Creator Зязюн, Іван Андрійович
 
Subject 3 Social Sciences
 
Description У статті розкрито Об'єктивно педагогічну реальність (процес педагогічної дії), що є похідною від суб'єктивної діяльності педагога як своєрідної матеріалізації останньої. Причому, це почуттєве ставлення педагога-до суб'єкта (вчителя), насичене позитивними естетичними почуттями, у професійній реалізації власного досвіду має місце на всіх етапах педагогічної дії і при створенні педагогічної концепції, і при вивченні дітей в класі, і при научінні та вихованні, і при виробленні своєї авторської педагогічної системи.
The objective pedagogical reality (the process of pedagogical action) is a derivative essence of the subjective reality of the teacher as a kind of materialization of the latter. Moreover, this sensible attitude of the teacher-subject (the teacher), full of positive aesthetic feelings, in professional realization of their own experience takes place at all stages of teaching: as well as during creating of a pedagogical concept, and also during studying children in the classroom and during of their teaching and education, and during formulating author's own educational systems etc.
 
Publisher Видавець Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
Edition of Cherkaskiy National University named after Bogdan Khmelnitskiy
 
Date 2012-01-26
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2644/1/%D0%BF%D1%83%D0%B7%D0%BE.pdf
- Зязюн, Іван Андрійович (2012) Existential features of educational action Journal of Cherkaskiy Unіversity, 1 (214). pp. 3-7. ISSN 2076-586х