Екзистенціальні особливості педагогічної дії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2644/
https://cdu.edu.ua 37.013:141.32 |
|
Title |
Екзистенціальні особливості педагогічної дії
Existential features of educational action |
|
Creator |
Зязюн, Іван Андрійович
|
|
Subject |
3 Social Sciences
|
|
Description |
У статті розкрито Об'єктивно педагогічну реальність (процес педагогічної дії), що є похідною від суб'єктивної діяльності педагога як своєрідної матеріалізації останньої. Причому, це почуттєве ставлення педагога-до суб'єкта (вчителя), насичене позитивними естетичними почуттями, у професійній реалізації власного досвіду має місце на всіх етапах педагогічної дії і при створенні педагогічної концепції, і при вивченні дітей в класі, і при научінні та вихованні, і при виробленні своєї авторської педагогічної системи.
The objective pedagogical reality (the process of pedagogical action) is a derivative essence of the subjective reality of the teacher as a kind of materialization of the latter. Moreover, this sensible attitude of the teacher-subject (the teacher), full of positive aesthetic feelings, in professional realization of their own experience takes place at all stages of teaching: as well as during creating of a pedagogical concept, and also during studying children in the classroom and during of their teaching and education, and during formulating author's own educational systems etc. |
|
Publisher |
Видавець Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
Edition of Cherkaskiy National University named after Bogdan Khmelnitskiy |
|
Date |
2012-01-26
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2644/1/%D0%BF%D1%83%D0%B7%D0%BE.pdf
- Зязюн, Іван Андрійович (2012) Existential features of educational action Journal of Cherkaskiy Unіversity, 1 (214). pp. 3-7. ISSN 2076-586х |
|