Стан і проблеми професійної орієнтації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2630/
|
|
Title |
Стан і проблеми професійної орієнтації
|
|
Creator |
Закатнов, Д.О.
|
|
Subject |
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті розглянуто комплекс проблем, пов’язаний з професійною орієнтацією учнів середніх загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів. Проаналізовано зміст, форми та методи профорієнтаційної роботи відповідно до релевантних етапів професійного розвитку особистості. Розглянуто основні функції професійної консультації учнів.
In article the complex of problems connected with vocational counselling of pupils of average general educational and professional educational institutions is considered. Forms and work methods on vocational counselling taking into account features of professional development of the person at stages of a choice of a trade and vocational training are analysed the maintenance. The basic functions of professional consultation of pupils are considered. В статье рассмотрен комплекс проблем, связанный с профессиональной ориентацией учащихся средних общеобразовательных и профессионально-технических учебных заведений. Проанализированы содержание, формы и методы профориентационной работы в соответствии с релевантными этапами профессионального развития личности. Рассмотрены основные функции профессиональной консультации учащихся. |
|
Publisher |
Компанія СМІТ
|
|
Date |
2009
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2630/1/stProforientaciy_rtf.pdf
- Закатнов, Д.О. (orcid.org/0000-0002-4130-089X <http://orcid.org/0000-0002-4130-089X>) (2009) Стан і проблеми професійної орієнтації Професійно-технічна освіта: інноваційний досвід, перспективи, 1 (6). pp. 173-179. ISSN 978-966-2028*40-9 |
|