Record Details

Концептуальна домінанта психологічної педагогіки Л.С.Виготського та представників його школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2615/
 
Title Концептуальна домінанта психологічної педагогіки Л.С.Виготського та представників його школи
Conceptual dominant of L.S.Vygotsky psychological pedagogy and representatives of his school.
 
Creator Зязюн, Іван Андрійович
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті досліджуються витоки психологічної педагогіки, об'єктом якої є реальна практика учіння, - взаємодія двох суб'єктів педагогічної дії, -учителя й учня. Це єдиний надійний і найважливіший спосіб використання психологічної теорії, на базі якої формулюються загальні принципи учіння. Учитель, вибудовуючи свою практичну дію на науковій основі, привчається пізнавати й перевіряти психологічні істини, а не приймати їх на віру в готовому вигляді.
The article investigates the origins of psychological pedagogy, the object of which is real practice of learning as interaction between two subjects of teaching - a teacher and a student. This is the only reliable and important way to use the psychological theory on which formulates the general principles of learning. A teacher, building its practical act on a scientific basis, learns to recognize and examine the psychological truth, and not take it for granted as a finished product
 
Publisher Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
National Pedagogical University of M.P.Dragomanov
 
Date 2013-04-26
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2615/1/tmp65.pdf
- Зязюн, Іван Андрійович (2013) Conceptual dominant of L.S.Vygotsky psychological pedagogy and representatives of his school. Scientific Journal of National pedagogical university by M.Dragomanov (23). pp. 10-18.