Концептуальна домінанта психологічної педагогіки Л.С.Виготського та представників його школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2615/
|
|
Title |
Концептуальна домінанта психологічної педагогіки Л.С.Виготського та представників його школи
Conceptual dominant of L.S.Vygotsky psychological pedagogy and representatives of his school. |
|
Creator |
Зязюн, Іван Андрійович
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті досліджуються витоки психологічної педагогіки, об'єктом якої є реальна практика учіння, - взаємодія двох суб'єктів педагогічної дії, -учителя й учня. Це єдиний надійний і найважливіший спосіб використання психологічної теорії, на базі якої формулюються загальні принципи учіння. Учитель, вибудовуючи свою практичну дію на науковій основі, привчається пізнавати й перевіряти психологічні істини, а не приймати їх на віру в готовому вигляді.
The article investigates the origins of psychological pedagogy, the object of which is real practice of learning as interaction between two subjects of teaching - a teacher and a student. This is the only reliable and important way to use the psychological theory on which formulates the general principles of learning. A teacher, building its practical act on a scientific basis, learns to recognize and examine the psychological truth, and not take it for granted as a finished product |
|
Publisher |
Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
National Pedagogical University of M.P.Dragomanov |
|
Date |
2013-04-26
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2615/1/tmp65.pdf
- Зязюн, Іван Андрійович (2013) Conceptual dominant of L.S.Vygotsky psychological pedagogy and representatives of his school. Scientific Journal of National pedagogical university by M.Dragomanov (23). pp. 10-18. |
|