Самостоятельность поступка как ориентир развития личности учащихся интернатных учреждений 9-12 лет
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2502/
|
|
Title |
Самостоятельность поступка как ориентир развития личности учащихся интернатных учреждений 9-12 лет
Psychological and educational conditions for bringing independence in actions of boarding students aged 9-12 years |
|
Creator |
Бернацька, О.Б.
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools |
|
Description |
В статье представлена самостоятельность поступка как воспитательная категорія и психолого-педагогические условия воспитания самостоятельности поступка у учащихся 9-12 лет интернатных учреждений: недирективное сопровождение спонтанной игровой и творческой деятельности учащихся, образовательный тренинг с элементами арт-терапии, рефлексивная позиция в воспитании, образовательный тренинг для педагогов, технология индивидуального планирования развития ребенка, интервизионные группы педагогической рефлексии.
The article presents the independence action as an upbrining category, components, psycho- pedagogical conditions of formation for this category: non-directive support of spontaneous games and creative activities for pupils, educational trainings with elements of art therapy, reflexive position in upbringing, educational trainings for teachers, technology of development planning for individual development of a child, intervisions pedagogical group of reflection |
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2502/1/bernazcka.pdf
- Бернацька, О.Б. (2014) Psychological and educational conditions for bringing independence in actions of boarding students aged 9-12 years Журнал научных публікаиій аспирантов и докторантов, 1 (91). pp. 124-129. ISSN 1991-3087 |
|