Соціальний проект як засіб формування та розвитку ініціативності учнівської молоді
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2337/
37.015.31:316.42+37.035]:37.011.3-052 |
|
Title |
Соціальний проект як засіб формування та розвитку ініціативності учнівської молоді
Социальный проект как средство формирования и развития инициативности учащейся молодежи The social project as a means of formation and development of initiativity of pupils |
|
Creator |
Данілова, А. П.
|
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті проаналізовано соціальний проект, як один з ефективних засобів формування ініціативності учнівської молоді. Визначено сутність понять «ініціативність» та «соціальний проект». Подано класифікацію видів ініціативності. Визначено передумови учнівських соціальних проектів, наведено класифікацію та об'єкти соціальних проектів, етапи управління проектом (ініціювання, планування, виконання, моніторинг та контроль, завершення).
В статье проанализирован социальный проект как один из эффективных способов формирования инициативности ученической молодежи. Определена сущность понятий «инициативность» и «социальный проект». Приведена классификация видов инициативности. Определены предпосылки ученических социальных проектов, классификация и объекты социальных проектов, этапы управления проектом (инициирование, планирование, выполнение, мониторинг и контроль, завершение). The article contains an analysis of the social project as one of the most efficient means of forming the initiativity of pupils. It determines the urgency of forming the initiativity of pupils in charitable social projects, describes different approaches to the interpretation of the notion «initiativitys», classification of its types. The second part of the publication is dedicated to the interpretation of the social project. It provides the definition of social project, the preconditions of the beginning of social project. Based on the analysis of scientific literature, social projects are classified according to different characteristics (the territory, the nature of the planned changes, the orientation, the field of concern, the peculiarities of financing, the type of management, the social direction, the effectiveness and recognition, the scope of the performed activity and financing, the sources of financing, the term of realization). It describes the stages of the project management (the initiation, the planning, the performance, the monitoring and control, the termination) and analyzes the peculiarities of each of them when forming the initiativity of pupils. |
|
Publisher |
Імекс-ЛТД
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2337/1/%D0%94%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%90.%D0%9F._%D0%A1%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D1%8F%D0%BA_%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%96%D0%B1_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D1%82%D0%B0_%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83_%D1%96%D0%BD%D1%96%D1%86%D1%96%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96_%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97_%D0%BC%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D1%96.pdf
- Данілова, А. П. (2013) The social project as a means of formation and development of initiativity of pupils Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді (17). pp. 237-246. ISSN ISBN 978-966-189-209-4 |
|