Record Details

Профессиональное развитие учителей как субъектов международного образовательного пространства

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2329/
http://www.pmedu.ru
 
Title Профессиональное развитие учителей как субъектов международного образовательного пространства
Professional development of a teacher as a subject of international educational space
Професійний розвиток вчителів як суб'єктів міжнародного освітнього простору
 
Creator Постригач, Н.О.
 
Subject 37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description В статье рассматриваются
теоретические наработки зарубежных ученых в
области профессионального развития учителей
как субъектов международного образовательного
пространства, дается прогностическое
обоснование возможности адаптировать
прогресивные идеи зарубежного опыта к теории
и практике непрерывного педагогического
образования в Украине.
The article is devoted to
international theoretical developments in the
field of professional development of teachers
as subjects of international educational space.
Also assessed is the validity of the prognostic
possibility of adapting progressive ideas of
international experience to the theory and
practice of continuous pedagogical education
in Ukraine.
У статті розглядаються теоретичні напрацювання зарубіжних вчених в області професійного розвитку вчителів
як суб'єктів міжнародного освітнього
простору, дається прогностичне
обгрунтування можливості адаптувати
прогресивні ідеї зарубіжного досвіду до теорії
і практиці неперервної педагогічної
освіти в Україні.
 
Publisher Научная педагогическая библиотека имени К.Д. Ушинского
Scientific Pedagogical Library named after KD Ushinsky
Наукова педагогічна бібліотека імені К.Д. Ушинського
 
Date 2013-08-01
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2329/1/2013_4_10.pdf
- Постригач, Н.О. (2013) Professional development of a teacher as a subject of international educational space Проблеми сучасної освіти, 4 (12). pp. 143-149. ISSN 2218-8711