Профессиональное развитие учителей как субъектов международного образовательного пространства
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2329/
http://www.pmedu.ru |
|
Title |
Профессиональное развитие учителей как субъектов международного образовательного пространства
Professional development of a teacher as a subject of international educational space Професійний розвиток вчителів як суб'єктів міжнародного освітнього простору |
|
Creator |
Постригач, Н.О.
|
|
Subject |
37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
В статье рассматриваются теоретические наработки зарубежных ученых в области профессионального развития учителей как субъектов международного образовательного пространства, дается прогностическое обоснование возможности адаптировать прогресивные идеи зарубежного опыта к теории и практике непрерывного педагогического образования в Украине. The article is devoted to international theoretical developments in the field of professional development of teachers as subjects of international educational space. Also assessed is the validity of the prognostic possibility of adapting progressive ideas of international experience to the theory and practice of continuous pedagogical education in Ukraine. У статті розглядаються теоретичні напрацювання зарубіжних вчених в області професійного розвитку вчителів як суб'єктів міжнародного освітнього простору, дається прогностичне обгрунтування можливості адаптувати прогресивні ідеї зарубіжного досвіду до теорії і практиці неперервної педагогічної освіти в Україні. |
|
Publisher |
Научная педагогическая библиотека имени К.Д. Ушинского
Scientific Pedagogical Library named after KD Ushinsky Наукова педагогічна бібліотека імені К.Д. Ушинського |
|
Date |
2013-08-01
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2329/1/2013_4_10.pdf
- Постригач, Н.О. (2013) Professional development of a teacher as a subject of international educational space Проблеми сучасної освіти, 4 (12). pp. 143-149. ISSN 2218-8711 |
|