Науково-мистецька парадигма освіти як основа розвитку творчої індивідуальності педагога
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2278/
http://mdu.edu.ua/ 378.14 |
|
Title |
Науково-мистецька парадигма освіти як основа розвитку творчої індивідуальності педагога
Scientific and art paradigm of education as the basis of the development of creative personality of teacher |
|
Creator |
Отич, О.М.
|
|
Subject |
378 Higher education. Universities. Academic study
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture. |
|
Description |
У статті наголошується на зміні соціокультурного статусу мистецтва як процесу та результату творчості, найбільш позначеної впливом індивідуальності й здатного найсильніше впливати на її розвиток. Автор розкриває тенденцій модернізації європейської вищої педагогічної освіти початку XXI століття, які репрезентують зв 'язок науки і мистецтва. The article accentuates the changes of sociocultural status of art as the process and the result of creation. The art is regarded to be able to influence on the development of personality. The author determines the tendencies of modernization of European Higher pedagogical education of the beginning of XXI century which represent scientific and art ties. |
|
Publisher |
Поліграфічне підприємство СПД
Printing company SPD |
|
Date |
2008-03-18
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2278/1/%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B5%D0%B2.pdf
- Отич, О.М. (2008) Scientific and art paradigm of education as the basis of the development of creative personality of teacher Scientific Bulletin Mykolayiv State University, 2 (20). pp. 25-33. ISSN 2078-2128 |
|