Record Details

Аксіологічний контекст виховання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2277/
http://www.intellect-invest.org.ua/blago_found_dobf_soii/
37.01
 
Title Аксіологічний контекст виховання
Axiological context of education
 
Creator Отич, О.М.
 
Subject 37 Education
 
Description На основі аналізу культурологічної, психологічної та педагогічної літератури визначена сутність духовності як базової педагогічної категорії. У зв'язку з цим процес виховання розглядається як передача духовних цінностей свого народу від покоління до покоління. Оскільки зміст цього процесу залежить від соціокультурного та етнокультурного середовища, які створюють духовно-аксіологічний контекст виховної діяльності, то середовище виступає детермінантою формування аксіологічного контексту виховання, який, у свою чергу, зумовлює зміст духовності
особистості, вихованої у цьому середовищі.
On the basis of analysis of culturological, psychological and pedagogical literature essence of spirituality is determined as to the base pedagogical category. In this
connection the process of education is considered as a process of transmission of spiritual values of the people from a generation to the generation. As maintenance of this process depends on social-cultural and ethnic-cultural
environments which create the spiritual-axiological context of an educate activity, an environment becomes precondition of forming of axiological context of education, which, in
same queue, maintenance of spirituality of personality, educated in this environment stipulates.
 
Publisher Донецький обласний благодійний Фонд сприяння освітніх інтелектуальних інвестицій
Donetsk Oblast Charitable Foundation for Promotion of educational smart investment
 
Date 2013-11-26
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2277/1/%D0%9E%D1%82%D0%B8%D1%87.pdf
- Отич, О.М. (2013) Axiological context of education Values of modern education in the information of the present measurement. pp. 191-199. ISSN 2227-7242