Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні (кінець 30-х – перша половина 50-х рр. ХХ століття)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2093/
|
|
Title |
Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні (кінець 30-х – перша половина 50-х рр. ХХ століття)
|
|
Creator |
Березівська, Лариса Дмитрівна
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
|
|
Description |
У статті висвітлено особливості державної освітньої політики радянського уряду щодо диференціації організації та змістушкільної освіти наприкінці 30-х– упершій половині 50-х років ХХ ст. Особливу увагу зосереджено на видах іформах диференційованого підходу, що набули розвитку в УРСР у воєнний та післявоєнний періоди. Доведено, що в УРСР функціонувала державна, централізована, авторитарна, платна, водночас диференційована за гендерним, територіальним, віковим критеріями, частково національним, професійно зорієнтованим, соціальним критеріями, трансформована в умовах війни в контексті суспільно-політичних, соціально-економічних, педагогічних та культурологічних детермінантшкільна освіта. Виявлено, що державна політика радянського урядущодо диференціації організації та змістушкільної освітимала суперечливий характер: з одного боку, спостерігаємо прагнення зберегти уніфіковану школу в рамках тоталітарного суспільства, з іншо го – гостра потреба в забезпеченні економіки кваліфікованими кадрами у воєнний і післявоєнний період спонукала уряд до змін. З’ясовано, що, незважаючи на неоднозначність шкільної політики радянського уряду, все-таки вона уможливила збільшення кількості навчальних закладів різних типів на українських землях (ШРМ, ШСМ, чоловічі і жіночішколи та ін.). |
|
Publisher |
Державний заклад „Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2093/1/Berezivska_EPS_%234%2C2013.pdf
- Березівська, Лариса Дмитрівна (2013) Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні (кінець 30-х – перша половина 50-х рр. ХХ століття) Освіта та педагогічна наука, 159 (4). pp. 59-67. |
|