Record Details

Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні (кінець 30-х – перша половина 50-х рр. ХХ століття)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2093/
 
Title Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні (кінець 30-х – перша половина 50-х рр. ХХ століття)
 
Creator Березівська, Лариса Дмитрівна
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description У статті висвітлено особливості державної освітньої політики радянського уряду щодо диференціації організації та змістушкільної освіти наприкінці 30-х– упершій половині 50-х років ХХ ст. Особливу увагу зосереджено на видах іформах диференційованого підходу, що набули розвитку в УРСР у воєнний та післявоєнний періоди. Доведено, що в УРСР функціонувала державна, централізована, авторитарна, платна, водночас диференційована за гендерним, територіальним, віковим критеріями, частково національним, професійно зорієнтованим, соціальним критеріями,
трансформована в умовах війни в контексті суспільно-політичних, соціально-економічних, педагогічних та культурологічних детермінантшкільна освіта. Виявлено, що державна політика радянського урядущодо диференціації організації та змістушкільної освітимала суперечливий характер: з одного боку, спостерігаємо прагнення зберегти уніфіковану школу в рамках тоталітарного суспільства, з іншо
го – гостра потреба в забезпеченні економіки кваліфікованими кадрами у воєнний і післявоєнний період спонукала уряд до змін. З’ясовано, що, незважаючи на неоднозначність шкільної політики радянського уряду, все-таки вона уможливила збільшення кількості навчальних закладів різних типів на українських землях (ШРМ, ШСМ, чоловічі і жіночішколи та ін.).
 
Publisher Державний заклад „Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2093/1/Berezivska_EPS_%234%2C2013.pdf
- Березівська, Лариса Дмитрівна (2013) Державна політика щодо диференціації організації та змісту шкільної освіти в Україні (кінець 30-х – перша половина 50-х рр. ХХ століття) Освіта та педагогічна наука, 159 (4). pp. 59-67.