Оцінка персоналом освітніх організацій психологічних чинників організаційного розвитку
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/2007/
|
|
Title |
Оцінка персоналом освітніх організацій психологічних чинників організаційного розвитку
Educational organization personnel’s assessment of psychological factors of organizational development |
|
Creator |
Карамушка, Л.М.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.07 Management aspects of educational institutions |
|
Description |
У статті розкрито сутність організаційного розвитку та його істотні характеристики. Обґрунтовано значущість організаційного розвитку для освітніх організацій. На основі результатів емпіричного дослідження проаналізовано оцінку персоналом освітніх організацій психологічних чинників організаційного розвитку. Виділено спільні та відмінні тенденції в оцінці чинників організаційного розвитку персоналом освітніх організацій традиційного та інноваційного типів.
The article reveals the essence of organizational development and its essential characteristics. The author substantiates the significance of organizational development for educational organizations and, based on the results of empirical research, analyzes the educational institution personnel’s assessment of psychological factors and conditions of organizational development identifying common trends and differences in the assessment by the personnel of the educational institutions of traditional and innovative types. |
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/2007/1/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0_33.pdf
- Карамушка, Л.М. (2012) Educational organization personnel’s assessment of psychological factors of organizational development Актуальні проблеми психології : зб. наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – Т. І : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія. – Вип. 33 (33). pp. 3-8. ISSN 2072-4772 |
|