Record Details

Cтратегии мониторинга информационно-коммуникационной компетентности учителей в странах Европейского Союза (опыт Латвии, Литвы и Эстонии)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/2006/
http://ifets.ieee.org/russian/periodical/V_171_2014EE.html
 
Title Cтратегии мониторинга информационно-коммуникационной компетентности учителей в странах Европейского Союза (опыт Латвии, Литвы и Эстонии)
Стратегії моніторингу інформаційно-комунікаційної компетентності вчителів у країнах Європейського Союзу (досвід Латвії, Літви та Естонії)
Strategies for monitoring of teachers' information and communication competence in the European Union (the experience of Latvia, Lithuania and Estonia)
 
Creator Сороко, Н.В.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
004.58 User help
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
 
Description Представлены результаты анализа опыта стран Европейского союза (ЕС) в мониторинге и оценивании информационно-коммуникационной компетентности учителя школы для пересмотра подходов и коррекции моделей ее развития в условиях стремительного развития информационного общества, массового непрерывного обучения для всех. Представлены методика и рекомендации по поводу анализа уровней ИК-компетентности и их мониторинга в соответствии с критериями для ее оценивания.
Представлені результати аналізу досвіду країн Європейського союзу (ЄС) у моніторингу та оцінюванні інформаційно-комунікаційної компетентності вчителя школи для перегляду підходів і корекції моделей її розвитку в умовах стрімкого розвитку інформаційного суспільства, масового безперервного навчання для всіх. Представлені методика і рекомендації з приводу аналізу рівнів інформаційно-комунікаційної компетентності та їх моніторингу відповідно до критеріїв для її оцінювання.
There are conducted the analysis of the experience of the European Union (EU) in the monitoring and evaluation of information and communication competence of teachers at the school to review the approaches and models of correction, its development in the rapid development of the information society. The technique and recommendations for the analysis of the IС competence levels and monitoring in accordance with the criteria for its evaluation are discussed there.
 
Publisher IEEE Technical Committee on Learning Technology
 
Date 2014-01
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/2006/1/17.pdf
- Сороко, Н.В. (2014) Strategies for monitoring of teachers' information and communication competence in the European Union (the experience of Latvia, Lithuania and Estonia) Международный электронный журнал "Образовательные технологии и общество", 1 (17). pp. 590-616. ISSN 1436-4522