Роль жестової мови у розвитку особистості нечуючої дитини
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/1973/
|
|
Title |
Роль жестової мови у розвитку особистості нечуючої дитини
Sign Language role for personality development of hearing impairment children |
|
Creator |
Замша, А.В.
|
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
|
|
Description |
Розкривається значення жестової мови для розвитку особистості нечуючої дитини. Порівнюються особливості медичного та особистісно-зорієнтованого підходів до феномену глухоти. Висвітлюється значення жестової мови як доступного і природного засобу, що забезпечує процес якісної комунікації нечуючої дитини зі світом, через призму розвитку складових особистості: пізнавальної, емоційної, потребнісно-мотиваційної сфер та процесу індивідуації.
The article shows the value of sign language for deaf child's personality development. We compare the features of medical and personality-centered approaches to the phenomenon of deafness. It is opened the significance of sign language as affordable and natural resources, which provides the process of quality communication with the deaf child's through the prism of the individual components: cognitive, emotional, necessity-and-motivational sphere and the process of individuation. |
|
Publisher |
Лабораторія жестової мови ІСП НАПН України
Sign Language Laboratory ISP NAPS Ukraine |
|
Date |
2010
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/1973/1/ZamshaSL2010.5.pdf
- Замша, А.В. (2010) Sign Language role for personality development of hearing impairment children Sign Language and Modernity , 1 (5). pp. 238-247. |
|