Record Details

Потребностно-мотивационная сфера работников банковских структур как фактор преданности организации

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1898/
 
Title Потребностно-мотивационная сфера работников банковских структур как фактор преданности организации
Features of influence the components of motivational sphere of the personality on the level organizational commitment
 
Creator Карамушка, Л.М.
Андрєєва, І.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description В статье представлены результаты эмпирического исследования взаимосвязи потребностно-мотивационной сферы работников банковских структур и уровня их преданности организации. Охарактеризованы составляющие и уровень преданности организации у работников банковских структур. Проанализирован характер взаимосвязи базовых потребностей личности и уровня преданности персонала организации. Показана взаимосвязь между мотивацией достижения успеха и уровня преданности персонала организации.
In article results of empirical research of extent of influence of components of the motivational sphere of the personality on level of devotion of the personnel of the organization are presented. The structure of the motivational sphere of the personality is described. Components and levels of devotion of the personnel of the organization are characterized. Nature of interrelation between motivation of achievement of success and emotional devotion of the organization, pragmatical and devotion from a duty is analysed. Extent of influence of base requirements of the personality on level of organizational commitment.
 
Publisher Балтийский институт психологии и менеджмента
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1898/1/Paper-Karamushka-Andreeva.pdf
- Карамушка, Л.М. and Андрєєва, І.А. (2012) Features of influence the components of motivational sphere of the personality on the level organizational commitment Актуальные проблемы психологии, бизнеса и социальной сферы общества: теория и практика, 1 (8). pp. 85-91.