Особистісний аспект моделі розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівника професійно-технічного навчального закладу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/1756/
|
|
Title |
Особистісний аспект моделі розвитку інформаційно-аналітичної компетентності керівника професійно-технічного навчального закладу
Personality aspect of informational and analytical competence model development of a vocational educational establishment leader. Личностный аспект модели развития информационно-аналитической компетентности руководителя профессионально-технического учебного заведения |
|
Creator |
Петренко, Лариса Михайлівна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
1 Philosophy. Psychology 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Висвітлюються результати дослідження особистісно-ціннісного компоненту моделі інформаційно-аналітичної діяльності керівника професійно-технічного навчального закладу як системного утворення. Його компонентами є спрямованість і мотивація на інформаційно-аналітичну діяльність в управлінні професійно-технічним навчальним закладом. Особливе місце в розвитку особистісних якостей керівника, підвищення рівня інформаційно-аналітичної компетентності належить рефлексивному мисленню.
The articles provides the findings of informational and analytical competence model personality-valued component of a vocational educational establishment leader as educational system. Its components are orientation and motivation for informational and analytical activity while managing a vocational educational establishment. Reflective thinking occupies a special place both in the development of personality traits of a leader and in the enhancement of their informational and analytical competence. Изложены результаты исследования личностно-ценностного компонента модели информационно-аналитической компетентности руководителя профессионально-технического учебного заведения как системного образования. Его компонентами являются направленность и мотивация на информационно-аналитическую деятельность в процессе управления профессионально-техническим учебным заведением. Особое место в развитии личностных качеств руководителя, повышении уровня информационно-аналитической компетентности отводится рефлексивному мышлению. |
|
Publisher |
Інститут вищої освіти Напн України, м. Київ
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/1756/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F_%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%9B_%D0%9A%D0%B8%D0%B5%D0%B2.docx
- Петренко, Лариса Михайлівна (2012) Personality aspect of informational and analytical competence model development of a vocational educational establishment leader. Вища освіта України – Додаток 3 до № 1., Тематичний випуск «Міжнародні Челпановські психолого-педагогічні читання», 1. pp. 343-349. |
|