Віртуальні освітні спільноти як ефективний засіб формування ІКТ-компетентностей:зарубіжний досвід
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/1354/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/956/708#.Us6J0NJdV8U |
|
Title |
Віртуальні освітні спільноти як ефективний засіб формування ІКТ-компетентностей:зарубіжний досвід
Virtual learning communities as effective means for ICT competence formation: foreign experience |
|
Creator |
Малицька, І.Д.
|
|
Subject |
004 Computer science and technology. Computing. Data processing
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37 Education |
|
Description |
Віртуальні освітні (навчальні) спільноти набувають все більшого поширення у практиці вчителів зарубіжних країн. Їх інтегрування у навчальний процес загальноосвітньої школи не тільки надає можливість створити сучасне інноваційне навчальне середовище, але й є ефективним засобом формування ІКТ-компетентності як учнів, так і вчителів. У статті представлені найуспішніші приклади віртуальних навчальних спільнот, створених у школах Європи і в Україні; наведені платформи які найчастіше використовують зарубіжні вчителі у своїй практиці (Moodle, WizIQ, Vyew, Twiningspace) для формування таких спільнот, а також їхні можливості для навчання і викладання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Virtual educational (learning) communities are becoming more common in the practice of foreign countries teachers. Their integration into the learning process of a comprehensive school not only provides an opportunity to create a modern innovative learning environment, but also is an effective means of ICT competencies formation for both students and teachers. The article presents the most successful examples of virtual learning communities have been created in europenian and ukrainian schools; given platforms, which are often used by foreign teachers in their practice (Moodle, WizIQ, Vyew, Twiningspace) for the formation of such communities, as well as their opportunities for training and teaching in secondary schools. |
|
Publisher |
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
|
|
Date |
2013-12
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/1354/1/956-3262-1-PB.pdf
- Малицька, І.Д. (2013) Virtual learning communities as effective means for ICT competence formation: foreign experience Information Technologies and Learning Tools, 6 (38). ISSN 2076-8184 |
|