Record Details

Виявлення і порівняння кваліфікацій на основі профілю компетенцій

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1234/
http://journal.iitta.gov.ua
 
Title Виявлення і порівняння кваліфікацій на основі профілю компетенцій
 
Creator Богачков, Ю.М.
Ухань, П.С.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Компетентнісний підхід в освіті і необхідність адекватного оцінювання
підготовленості фахівців ставить завдання розробки відповідних моделей компетенцій тих,
хто ще навчається, і діючих фахівців. Аналізуються два підходи до побудови моделі
компетенцій. Перший — проведення функціонального аналізу необхідної діяльності, і на
цій основі вичленення необхідних компетенцій. Другий — спостереження за конкретним
(зазвичай, якнайкращим) фахівцем на робочому місці в процесі діяльності з професійною
фіксацією всіх аспектів його діяльності (поведінки). На прикладі формування профілів IT
фахівців розглядається підхід до спрощення й автоматизації процедури побудови моделі
компетенцій фахівця. Запропонований підхід дозволяє створювати і динамічно оновлювати
моделі компетенцій з використанням можливостей мережі Інтернет й експертного ресурсу
фахового середовища.
Компетентностный подход в образовании и необходимость адекватного
оценивания подготовленности специалистов ставит задачу разработки соответствующих
моделей компетенций тех, кто учится и работает. Анализируются два подхода к
построению модели компетенций. Первый — проведение функционального анализа ISSN Online: 2076-8184. Інформаційні технології і засоби навчання, 2013, Том 37, №5.
18
необходимой деятельности, и на этой основе вычленения необходимых компетенций.
Второй — наблюдение конкретного (обычно наилучшего) специалиста на рабочем месте в
процессе деятельности с профессиональной фиксацией всех аспектов его деятельности
(поведения). На примере формирования профилей ИT специалистов рассматривается
подход к упрощению и автоматизации процедуры построения модели компетенций
специалиста. Предложенный поход позволяет создавать и динамически обновлять модели
компетенций с использованием возможностей сети интернет и экспертного ресурса
профессионального сообщества.
Abstract. The competency approach in education and the need for adequate assessment by trained
professionals put challenge of developing performance models for students and professionals.
Examines two approaches to building a competency model. First — a functional analysis of
necessary activities, and on this basis, the isolation of the necessary competencies. The second — a
particular observation (usually the best) specialist in the workplace during work with a
professional recording of all aspects of his activity (behavior). On the example of the formation of
IT specialists profiles the approach to simplify and automate the construction of a professionals
competency model is considered. The proposed approach can help dynamically create, update, and
implement a competency model with using network capabilities and expert resource of
professional environment.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2013-07-10
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Rights cc_by_nc
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1234/1/%D0%92%D1%8B%D1%8F%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5_%D0%BA%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B8%D0%B9_%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%B2_775-3091-1-PB.pdf
- Богачков, Ю.М. and Ухань, П.С. (2013) Виявлення і порівняння кваліфікацій на основі профілю компетенцій Інформаційні технології і засоби навчання , 5 (37). pp. 10-19. ISSN 2076-8184