Record Details

Дидактичні вимоги до комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1229/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/834/619#.UpjG0cRdWbM
 
Title Дидактичні вимоги до комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
Дидактические требования к компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования
Didactic requirements for computer oriented training environment of postgraduate teacher education
 
Creator Колос, К.Р.
 
Subject 004.01/.08 Special auxiliary numbers for computing
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У дослідженні уточнено поняття «дидактичні вимоги до комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти (КОНС ЗППО)»; визначено характерні дидактичні вимоги до КОНС ЗППО, зокрема до цілей,
змісту, завдань, засобів і форм комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти. Також обґрунтовано вимоги щодо створення у КОНС ЗППО комфортних, здоров’я- і життєзберігаючих умов, врахування професійних і особистісних характеристик слухачів, нової ролі викладача, упровадження і раціонального використання кредитно-модульної системи у навчально-пізнавальному процесі
комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти тощо
В исследовании уточнено понятие «дидактические требования к компьютерно ориентированной учебной среде заведения последипломного педагогического образования (КОУС ЗППО), определены характерные дидактические требования к КОУС
ЗППО, в частности к целям, содержанию, задачам, средствам и формам компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования. Также обоснованы требования по созданию в КОУС ЗППО комфортных, здоровье- и жизнесберегающих условий, учет профессиональных и личностных характеристик слушателей, новой роли преподавателя, внедрения и рационального использования кредитно-модульной системы в учебно-познавательном процессе компьютерно ориентированной учебной среды заведения последипломного педагогического образования.
In the study the concepts of “didactic requirements for computer oriented learning environment of Postgraduate education establishment” was specified, identified specific teaching requirements for computer oriented learning environment of post-graduate teacher education, including the objectives, content, means and forms of computer-based learning environment of Postgraduate education. Also grounded the requirement for creation of Computer oriented learning environment of post-graduate teacher education taking into account comfort, health and life-saving conditions, professional and personal characteristics of students, new role of teachers, implementation and management of credit-modular system of teaching and learning process of post-graduate teacher education computer oriented learning environment.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
Институт информационных технологий и средств обучения НАПН Украины
Institute of Information Technology and Learning Tools of the NAPS of Ukraine
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1229/1/%D0%94%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96_%D0%B2%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D0%B8.pdf
- Колос, К.Р. (2013) Didactic requirements for computer oriented training environment of postgraduate teacher education Information Technology and Learning Tools, 3 (35). pp. 11-21. ISSN 2076-8184