Record Details

Гендерний підхід у моніторингових дослідженнях ІК-компетентності учнів в освітній практиці країн Європи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1204/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/908/661#.UoNwZyfvrYc
 
Title Гендерний підхід у моніторингових дослідженнях ІК-компетентності учнів в освітній практиці країн Європи
Gender approach in monitoring studies of pupils’ IC-competence in educational practice in Europe
Гендерный подход в мониторинговых исследованиях ИК-компетентности учащихся в образовательной практике стран Европы
 
Creator Гриценчук, О.О.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
305 Gender studies
37 Education
 
Description У статті проаналізовано гендерний підхід у моніторингових дослідженнях
інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх
навчальних закладів у країнах Європи на сучасному етапі. Висвітлено результати досвіду
таких міжнародних організацій як ООН, ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, Міжнародної асоціації
оцінювання навчальних досягнень (The International Association for the Evaluation of
Educational Achievement - IEA), Організації Економічного Спiвробiтництва та Розвитку
ОЕСР (Organisation for Economic Cooperation and Development – ОEСD) щодо
моніторингових досліджень ІК-компетентності учнів. Визначено особливості, загальні
тенденції та перспективні шляхи розвитку.
The article deals with the analysis of gender issues in monitoring studies of students’
information and communication competence ( IC-competencies) in european secondary schools at
the present stage. There are highlighted the results of research of experience of international
organizations, such as: UNDP, UNESCO, UNІSEF, The International Association for the
Evaluation of Educational Achievement – IEA, Organisation for Economic Co-operation and
Development – OECD) on monitoring studies of students’ IC-competencies. There are identified
peculiarities, common trends and future development.
В статье проанализирован гендерный подход в мониторинговых
исследованиях информационно-коммуникационной компетентности (ИК-компетентности)
учащихся общеобразовательных учебных заведений в странах Европы на современном
этапе. Освещены результаты исследования зарубежного опыта международных
организаций ООН, ЮНЕСКО, ЮНИСЕФ, Международной ассоциации оценивания
учебных достижений (The International Association for the Evaluation of Educational
Achievement - IEA), Организации Экономического Сотрудничества и Развития ОЕСР
(Organisation for Economic Cooperation and Development – ОEСD) по мониторинговым
исследованиям ИК-компетентностей учащихся. Определены особенности, общие тенденции
и перспективные пути развития.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1204/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA_%D0%9E.%D0%9E._%D0%93%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D0%B9_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85%D1%96%D0%B4_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%E2%84%965_2013.pdf
- Гриценчук, О.О. (2013) Gender approach in monitoring studies of pupils’ IC-competence in educational practice in Europe Інформаційні технології і засоби навчання , 5 (37). pp. 20-28. ISSN 2076-8184