Record Details

Роль стандартів в управлінні якістю електронних освітніх ресурсів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1190/
http://ite.ksu.ks.ua/Issue-14
 
Title Роль стандартів в управлінні якістю електронних освітніх ресурсів
Role of standards in quality management of electronic educational resources
 
Creator Кравцов, Г.М.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description Представлені результати з аналізу ролі стандартів в системі управління якістю електронних освітніх ресурсів (ЕОР) університету. Описані вимоги та специфікації, методи та технології використання стандартів для визначення критеріїв, організації та проведення моніторингу якості ЕОР вищого навчального закладу. Запропоновану модель використання стандартів при проведенні моніторингу якості ЕОР в Херсонському державному університеті проілюстровано на прикладі електронних ресурсів системи дистанційного навчання «Херсонський віртуальний університет».
Results of the analysis of a role of standards in a quality management system of electronic educational resources (EER) university are presented. Requirements and specifications, methods and technologies of use of standards for definition of criteria, the organizing and carrying out of monitoring of quality EER are described. The offered model of use of standards at carrying out of monitoring of quality EER at the Kherson State University is illustrated on an example of electronic resources for distance learning system «Kherson Virtual University».
 
Publisher Херсонський державний університет, Україна
Kherson State University, Ukraine
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1190/1/KravtsovH_issue14_2013.pdf
- Кравцов, Г.М. (2013) Role of standards in quality management of electronic educational resources Journal of Information Technologies in Education, 1 (14). pp. 71-79. ISSN 2306-1707 (online), 1998-6939 (in print)