Record Details

Інформаціно-комунікаційна компетентність учнів загальноосвітніх навчальних закладів як предмет моніторінгу: міжнародний та український досвід.

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1131/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/606#.Ul_WxVPvrYc
 
Title Інформаціно-комунікаційна компетентність учнів загальноосвітніх навчальних закладів як предмет моніторінгу: міжнародний та український досвід.
Information and communications competencies of the general secondary education pupils as a subject of monitoring. international and ukrainian experience.
Информационно-коммуникационная компетентность учеников общеобразовательных учебных заведений как предмет мониторинга. международный и украинский опыт.
 
Creator Гриценчук, О.О.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
37 Education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті подано аналіз проблеми моніторингу інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх навчальних закладів у зарубіжних країнах та в Україні на сучасному етапі та висвітлено результати дослідження вітчизняного і зарубіжного досвіду, міжнародних організацій ПРООН, Ради Європи, Європейської Комісії, Міжнародної асоціації оцінювання навчальних досягнень (IEA - The International Association for the Evaluation of Educational Achievement) щодо моніторингових досліджень ІК-компетентностей учнів, визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку.
The article deals with the analysis of the problem of information and communication competence (IC-competence) of secondary school students in the aspect of quality monitoring in Ukraine and abroad; the results of domestic and foreign experience studies mainly conserning ONDP, European Commission, the International Association for the Evaluation of Educational Achievement as well as the monitoring studies of IС-competencies of students’ identified characteristics, general trends and future development
В статье представлен анализ проблемы информационно-коммуникационной компетентности (ИК-компетентности) учащихся общеобразовательных школ в аспекте мониторинга в зарубежных странах и в Украине на современном этапе, освещены результаты исследования отечественного и зарубежного опыта международных организаций ПРООН, Европейского Комиссии, Международной ассоциации оценивания знаний по мониторинговым исследованям ИК-компетентностей учащихся, определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2012-11-25
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1131/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%E2%84%965_2012.pdf
- Гриценчук, О.О. (2012) Information and communications competencies of the general secondary education pupils as a subject of monitoring. international and ukrainian experience. Інформаційні технології і засоби навчання , 5 (31). ISSN 2076-8184