Інформаціно-комунікаційна компетентність учнів загальноосвітніх навчальних закладів як предмет моніторінгу: міжнародний та український досвід.
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/1131/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/606#.Ul_WxVPvrYc |
|
Title |
Інформаціно-комунікаційна компетентність учнів загальноосвітніх навчальних закладів як предмет моніторінгу: міжнародний та український досвід.
Information and communications competencies of the general secondary education pupils as a subject of monitoring. international and ukrainian experience. Информационно-коммуникационная компетентность учеников общеобразовательных учебных заведений как предмет мониторинга. международный и украинский опыт. |
|
Creator |
Гриценчук, О.О.
|
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
37 Education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті подано аналіз проблеми моніторингу інформаційно-комунікаційної компетентності (ІК-компетентності) учнів загальноосвітніх навчальних закладів у зарубіжних країнах та в Україні на сучасному етапі та висвітлено результати дослідження вітчизняного і зарубіжного досвіду, міжнародних організацій ПРООН, Ради Європи, Європейської Комісії, Міжнародної асоціації оцінювання навчальних досягнень (IEA - The International Association for the Evaluation of Educational Achievement) щодо моніторингових досліджень ІК-компетентностей учнів, визначено особливості, загальні тенденції та перспективні шляхи розвитку.
The article deals with the analysis of the problem of information and communication competence (IC-competence) of secondary school students in the aspect of quality monitoring in Ukraine and abroad; the results of domestic and foreign experience studies mainly conserning ONDP, European Commission, the International Association for the Evaluation of Educational Achievement as well as the monitoring studies of IС-competencies of students’ identified characteristics, general trends and future development В статье представлен анализ проблемы информационно-коммуникационной компетентности (ИК-компетентности) учащихся общеобразовательных школ в аспекте мониторинга в зарубежных странах и в Украине на современном этапе, освещены результаты исследования отечественного и зарубежного опыта международных организаций ПРООН, Европейского Комиссии, Международной ассоциации оценивания знаний по мониторинговым исследованям ИК-компетентностей учащихся, определены особенности, общие тенденции и перспективные пути развития. |
|
Publisher |
ІІТЗН НАПН України
|
|
Date |
2012-11-25
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/1131/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%E2%84%965_2012.pdf
- Гриценчук, О.О. (2012) Information and communications competencies of the general secondary education pupils as a subject of monitoring. international and ukrainian experience. Інформаційні технології і засоби навчання , 5 (31). ISSN 2076-8184 |
|