Record Details

Перспективи застосування хмарних технологій як засобу фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/1113/
 
Title Перспективи застосування хмарних технологій як засобу фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін
The prospects of cloud technologies application as a mean to support fundamental training of informatics disciplines
 
Creator Шишкіна, М.П.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Розглянуто напрями застосування засобів ІКТ для підвищення якості і доступності навчання інформатичних дисциплін. Окреслено проблеми фундаменталізації навчання в сучасному високотехнологічному інформаційно освітньому просторі. Розглянуто можливість використання хмарно орієнтованих електронних освітніх ресурсів і сервісів для підтримування процесів масового неперервного навчання інформатичних дисциплін. Висвітлено перспективні шляхи інформатизації освітнього середовища вищих навчальних закладів на базі хмарних технологій.
The areas of ICT application to improve quality and availability of informatics training courses are considered. The problems of fundamental training of informatics disciplines in modern high tech information educational environment are outlined. The possibility to use cloud-based electronic educational resources and services to support continuous learning process of informatics disciplines are described. The promising ways of development of information learning environment of higher education basing on cloud technology are outlined.
 
Publisher Національна Металургійна академія України
National Metallurgical Academy of Ukraine
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/1113/1/Article-fundam.pdf
- Шишкіна, М.П. (2013) The prospects of cloud technologies application as a mean to support fundamental training of informatics disciplines Theory and practice of training of higher education fundamental disciplines (3). pp. 333-339.