Record Details

Хмарні технології: особливості діяльності вчителів-предметників у віртуальних предметних спільнотах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/954/
 
Title Хмарні технології: особливості діяльності вчителів-предметників у віртуальних предметних спільнотах
Cloud technology: features of subject teachers in virtual communities subject
 
Creator Литвинова, С.Г.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description У статті підведено підсумки діяльності віртуальних предметних спільнот з січня по жовтень 2012 року у мережі «Партнерство у навчанні», проаналізовано внесок вчителів-предметників у розвиток мережі, використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Дано характеристику новій платформі Windows Azure; визначено особливості діяльності вчителів-предметників в оновленій мережі, проаналізовано процес залучення вчителів-предметників до співпраці у спільнотах, створення інформаційно-методичних, дидактичних та розвивальних матеріалів, забезпечення умов їх використання.
The article summarized the subject of virtual communities from January to October 2012 in a network of "Partners in Learning" The contribution of subject teachers in network development, information and communication technologies (ICT). Given the characteristics of the new platform, Windows Azure; peculiarities of subject teachers in the new network, analyzes the process of bringing subject teachers to work in communities creation of information and learning, teaching and developmental materials, providing conditions for their use.
 
Publisher Видавничий відділ КМІ
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/msword
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/954/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F-%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%A1.docx
- Литвинова, С.Г. (2013) Cloud technology: features of subject teachers in virtual communities subject Теорія та методика електронного навчання, 4. pp. 165-170.