Record Details

До питання експертизи якості електронних освітніх ресурсів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/949/
http://journal.iitta.gov.ua/
 
Title До питання експертизи якості електронних освітніх ресурсів
Examination of the question of electronic educational resources
 
Creator Литвинова, С.Г.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
5 Мathematics. natural sciences
 
Description У статті висвітлено науково-методичні підходи до організації експертизи якості електронних освітніх ресурсів (ЕОР) для загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено понятійний апарат, описано об’єкт експертизи, уточнено окремі аспекти функцій експертизи, визначено основні завдання, які стоять перед експертизою, узагальнено принципи проведення експертизи (науковість, індивідуалізація, активне включення у навчальний процес тощо), описані вимоги до учасників експертизи ЕОР, обґрунтовано відповідність ЕОР дидактичним та методичним вимогам та описано алгоритм підготовки об’єкта експертизи до визначення відповідності дидактичним вимогам. Встановлено, що експертиза ЕОР спрямована на одержання від експертів відповідних даних та прийняття на їх основі компетентних рішень щодо доцільності використання у загальноосвітніх навчальних закладах.
The article deals with the scientific and methodological approaches for the examination of the quality of electronic educational resources (EER) for secondary schools. Defined conceptual apparatus, described the object of examination, to clarify certain aspects of the functions of examination, the basic tasks of expertise, summarized the principles of expertise (scientific, personalization, active involvement in the learning process), describes the requirements for the participants expertise EER, reasonably EER match didactic and methodological requirements, an algorithm for the preparation of the examination object to determine compliance with the requirements of the didactic. It is established that the assessment is aimed at EER from experts and decision-relevant data on their base informed decisions about whether to use in secondary schools
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2013
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/msword
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/949/1/%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%A2%D0%AF-06-%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0-_%D0%86%D0%86%D0%A2%D0%97%D0%9D.doc
- Литвинова, С.Г. (2013) Examination of the question of electronic educational resources Information technology and learning tools, 2 (34). pp. 21-27. ISSN 2076-8184