Record Details

Дидактичні принципи і психологічні чинники у визначенні якості програмних засобів навчального призначення загальноосвітнього середовища в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/476/
http://www.ime.edu-ua.net/em20/emg.html
 
Title Дидактичні принципи і психологічні чинники у визначенні якості програмних засобів навчального призначення загальноосвітнього середовища в Україні
Didactic principles and psycholodgical characteristics in definition of quality of software tools for educational purpose in the general educational environment of Ukraine
 
Creator Пірко, М.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Фундаментальною особливістю економіки постіндустріального суспільства є те, що знання є головним джерелом конкурентної переваги. У статті розглянуто й описано коло дидактичних, психологічних чинників у дослідженнях проблем досягнення високого рівня якості освіти й освітніх послуг. Звернуто увагу на тимчасові педагогічні вимоги, які є нормативним обґрунтуванням в орієнтаціях на визначення якості програмних засобів навчального призначення загальноосвітнього середовища в Україні на сучасному етапі створення єдиного освітнього простору. Розглянуто схему внутрішньої моделі забезпечення якості програмних засобів навчального призначення, перелічено певну кількість аспектів, які інтегрує в собі внутрішня модель якості програмних засобів навчального призначення. Вказано на основні принципи щодо організації педагогічних програмних засобів навчання. Описано спрямування досліджень в умовах формування глобального міжнародного освітнього середовища і єдиного інформаційного простору системи освіти, в умовах зростання рівня доступності освіти, і набуття соціального характеру проблемою визначення рівня якісної освіти.
The fundamental feature of economy of postindustrial society is the knowledge that represents the basic source of competitive advantage. In the article the circle of didactic, psychological indicators in researches of problems of achievement of a high degree of quality of education and educational services is considered and described. The attention is paid to pedagogical requirements of the given period which are a standard substantiation in orientations for quality estimation of software tools for educational purpose of the general educational environment in Ukraine. The scheme of internal model of maintenance of quality of software tools for educational purpose is considered, the aspects integrated by internal model of quality of software for educational purpose are listed. The article describes the directions of researches in the conditions of formation of the global international educational environment and uniform information space of education system taking into account the growth of availability of educational services. It is specified the main principles in the organization of pedagogical software tools.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
Institute of Information Technologies and Learning Tools of The National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine
 
Date 2010
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/476/1/%D0%94%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82_Microsoft_Word.pdf
- Пірко, М.В. (2010) Didactic principles and psycholodgical characteristics in definition of quality of software tools for educational purpose in the general educational environment of Ukraine Information Technologies and Learning Tools, 6 (20). ISSN 2076-8184