Підхід до формального підбору методики дистанційного навчання
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/395/
http://conf.fizmat.tnpu.edu.ua/?p=296 |
|
Title |
Підхід до формального підбору методики дистанційного навчання
Approach towards formal selection for distance learning technology |
|
Creator |
Богачков, Ю.М.
|
|
Subject |
004.7 Computer communication. Computer networks
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Розглядається проблема формалізації представлення та автоматизації підбору методики навчання у відкритій освіті. У якості бази для формалізації взято семи компонентну модель навчального середовища, та доменно-фреймову модель педагогічної системи. Наводиться структура опису навчальних дій та алгоритм аналізу послідовності дій на етапі формування та оцінки методики. Вказана основна проблема, зо потребує вирішення. Це проблема неадитивності впливу навчальних дії на кінцевий результат навчання.
There is presented an issue of formalization of presentation and automatized selection of of training technology in open education. Seven-component model of learning environment and domain-and-frame-based model of educational system are taken as basis for formalization. The structure of learning actions and algorithms for analysis of action sequence during development and evaluation of technology are given. There is identified main problem that should be solved. This problem is non-additivity of learning action influence in achievement of final learning outcomes.. |
|
Publisher |
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка
|
|
Date |
2010-10
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/395/1/199_%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%B2_.pdf
- Богачков, Ю.М. (2010) Approach towards formal selection for distance learning technology Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка . |
|