Record Details

Система Moodle як засіб розвитку предметних компетентностей учителів інформатики в умовах дистанційної післядипломної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/354/
 
Title Система Moodle як засіб розвитку предметних компетентностей учителів інформатики в умовах дистанційної післядипломної освіти
Система Moodle как средство развития предметной компетентности учителей информатики в условиях дистанционного последипломного образования
Moodle System as Way of Development of Teachers’ of Informatics Subjective Competences in the Cases of Distant Postgraduate Education
 
Creator Колос, К.Р.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.09 Organization of instruction
 
Description Дисертаційне дослідження присвячене проблемі впровадження системи Moodle як засобу розвитку предметних компетентностей учителів інформатики в умовах дистанційної післядипломної освіти.
У роботі науково обґрунтовано теоретико-методологічні засади дистанційного навчання в контексті розвитку предметних компетентностей учителів. Виділено методичні основи використання системи Moodle як засобу розвитку предметних компетентностей учителів інформатики.
Розроблено й експериментально перевірено ефективність використання системи Moodle як засобу розвитку предметної компетентності вчителів інформатики в умовах дистанційної післядипломної освіти, що передбачає якісну розробку дистанційних курсів, потижневе планування навчальної діяльності, підтримку тьютора.
Диссертация посвящена проблеме внедрения системы Moodle как средства развития предметных компетенций учителей информатики в условиях дистанционного последипломного образования.
Dissertation is devoted to the problems of application of Moodle System as the way of the development subjective competences of the teachers’ of Informatics in the cases of the distant postgraduate education.
In the work the theoretic-methodological bases of the distant education in the context of the development of the teachers’ subjective competences. The methodical bases of Moodle System usage as the way of the development of teachers’ of Informatics subjective competences.
The effectiveness of the usage of Moodle System as the way of the development of the teachers’ of Informatics subjective competences in the cases of the distant postgraduate education is developed and checked up experimentically. It provides the qualitative development of the distant courses, the weekly scheduling of the educational activity and the tutor’s support.
 
Date 2011-05-13
 
Type Thesis
NonPeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/354/1/%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82_%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D1%81_%D0%9A.pdf
- Колос, К.Р. (2011) Moodle System as Way of Development of Teachers’ of Informatics Subjective Competences in the Cases of Distant Postgraduate Education Dissertation candidate2 thesis, Житомирський державний університет імені Івана Франка.