Record Details

Методичні підходи до оцінювання якості електронних засобів навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/334/
 
Title Методичні підходи до оцінювання якості електронних засобів навчання
Methodological approaches to evaluating of learning tools quality
 
Creator Лаврентьєва, Г.П.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description У статті наведено аналіз науково-методичних підходів та теоретичних засад оцінювання якості електронних засобів навчання у сфері освіти. Виявлено методи та шляхи організації етапів науково-педагогічного дослідження з оцінювання якості електронних засобів навчання як складової навчального середовища. Надано методичні рекомендації з організації науково-педагогічного експерименту.
Methodological approaches to evaluating of learning tools quality annotation
The article presents an analysis of scientific and methodological approaches and theoretical foundations of quality evaluation of electronic learning tools in education. There are methods and ways of organizing stages of scientific and pedagogical studies of quality evaluation of training tools as a part of the learning environment. Guidance for the organization of scientific-pedagogical experiment is provided.
 
Publisher Міністерство освіти і науки України
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/334/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B8.pdf
- Лаврентьєва, Г.П. (2009) Methodological approaches to evaluating of learning tools quality Проблеми освіти, 61. pp. 10-12.