Record Details

Використання перспективних інформаційно-технологічних платформ е-навчання в інженерній освіті

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/333/
 
Title Використання перспективних інформаційно-технологічних платформ е-навчання в інженерній освіті
Use of Advanced Technologicsl Platforms of E-learning in Engineering Education
 
Creator Шишкіна, М.П.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37 Education
 
Description Висвітлено сучасні тенденції розвитку технологій е-навчання. Виокремлено основні показники розвитку систем електронного навчання в інженерній освіті, серед них: доступність та якість електронного навчання, індивідуалізація та інтеграція, безпека інформаційного середовища. Визначено переваги та шляхи використання хмарних обчислень як можливої технологічної платформи е-навчання. Виявлено перспективні напрями використання хмарних обчислень в системах управління навчанням: контроль доступу, управління контентом, управління ресурсами, управління навчальною діяльністю; управління комунікацією.
Use of Advanced Technologicsl Platforms of E-learning in Engineering Education.
The current tendencies of e-learning technologies development are described. Main indicators of e-learning systems development for engineering education are outlined, among them: availability and quality of e-learning, individualization and integrity of learning, safety of educational environment. Advantages and ways of cloud computing application as a possible e-learning platform are exposed. There are promising directions for use of cloud computing in e-learning systems management: access control, content management, resource management, learner activity management; management communication
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/333/1/Vykor-Uman.pdf
- Шишкіна, М.П. (2011) Use of Advanced Technologicsl Platforms of E-learning in Engineering Education Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини , 3. pp. 319-326.