Доcлідження впливу ІКТ на особистісні якості учня початкових класів в умовах навчального процесу загальноосвітньої школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/297/
http://www.ime.edu-ua.net/em5/emg.html чи http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/archive |
|
Title |
Доcлідження впливу ІКТ на особистісні якості учня початкових класів в умовах навчального процесу загальноосвітньої школи
Research of ICT influencing on personality qualities of pupils of initial classes and conditions of edukational process in general school |
|
Creator |
Бісіркін, П.М.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті викладено особливості використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі початкових класів загальноосвітньої школи. Показано залежність результатів формування психічних якостей учнів молодших класів від якості дидактично орієнтованих засобів ІКТН та різнорідність формування ряду мисленнєвих процесів в учнів молодшого шкільного віку з використанням названих засобів у навчальній діяльності.
In the article the features of use of information-communication technologies in educational process of initial classes in general school are stated. The dependence of results of mental qualities formation of primary school pupils on quality of didactic oriented ICT means and heterogeneity of formation of a number (line) of intellectual processes of primary school pupils at use of hereinafter means in educational activities shown. |
|
Publisher |
ІІТЗН НАПН України
|
|
Date |
2008
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/297/1/2008_1_2_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8.pdf
- Бісіркін, П.М. (2008) Research of ICT influencing on personality qualities of pupils of initial classes and conditions of edukational process in general school Інформаційні технології і засоби навчання, 1 (5). ISSN 2076-8184 |
|