Record Details

Особливості конфігурації навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів в умовах розширення спектру засобів інформаційно-комунікаційних технологій

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/238/
http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/archive
 
Title Особливості конфігурації навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів в умовах розширення спектру засобів інформаційно-комунікаційних технологій
Features of a configuration of the educational environment of general educational institutions in the conditions of expansion of spectrum of means of information and communication technologies
 
Creator Соколюк, О.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Розвиток інформаційно - комунікаційних технологій призвів до зміни парадигми передачі і отримання знань та середовища навчання. Класно-урочна система організації навчального процесу сформувалася як система послідовної ретрансляції знань. Вона опирається на принцип єдності часу, місця й особистості, у той час як сучасна парадигма вимагає розподілу в часі й просторі. Істотно в нових умовах змінюється й зміст ролей суб'єктів навчальної діяльності. У статті розглянуті особливості впливу на конфігурацію компь’терно орієнтованого середовища навчання апаратних і програмних засобів інформаційно-комунікаційних технологій, декомпозицію методик їхнього використання в навчальному процесі загальноосвітніх навчальних закладів.
Development of information and communication technologies has led to change of a paradigm of knowledge and training environment expansion. The class-lesson system of the organization of educational process was formed as a system of consecutive relaying of knowledge. It is based on the principle of unity of time, a place and a person while the modern paradigm of knowledge expansion demands distribution in time and space. Essentially in new conditions the maintenance of roles of subjects of educational activity has changed also. In the article features of influence on the configuration of computer- focused environment of hardware and software tools of information and communication technologies, decomposition of techniques of their use in educational process of general educational institutions are considered.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
 
Date 2011
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/238/1/%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D1%96%D0%B3%D1%83%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B0_%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%85_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85_%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2.pdf
- Соколюк, О.М. (2011) Features of a configuration of the educational environment of general educational institutions in the conditions of expansion of spectrum of means of information and communication technologies Інформаційні технології і засоби навчання, 3 (23). ISSN 2076-8184