Науково-методичні підходи та інструментарій експертизи якості електронних засобів навчального призначення
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/214/
http://www.ime.edu-ua.net/em19/emg.html |
|
Title |
Науково-методичні підходи та інструментарій експертизи якості електронних засобів навчального призначення
Approaches and tools for quality examination of e-learning tools |
|
Creator |
Лаврентьєва, Г.П.
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
У статті висвітлено науково-методичні підходи до організації експертизи якост електронних засобів навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. Розглянуто термінологічний апарат, охарактеризовано сутність основних складових та етапів проведення експертизи. Висвітлено науково-методичні засади розробки інструментарію оцінювання якості, що має ґрунтуватися на виявленні системи критеріїв та параметрів їх оцінювання. Обґрунтовано комплекс психолого- педагогічних та ергономічних вимог, які необхідно використовувати в організації експертизи якості, найбільш доцільні шляхи їх впровадження.
The article highlights the scientific and methodological approaches to quality examination of e-learning tools for general education. There are considered terms of the research, described the essence of the main components and stages of the examination. A methodology for quality estimation tools elaboration is described that should be based on identifying criteria and parameters of evaluation. Complex of psycho-pedagogical and ergonomic requirements that should be used in organizing expertise is justified and the most expedient ways of their implementation are examined. |
|
Publisher |
ІІТЗН НАПН України
|
|
Date |
2010
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
application/pdf
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/214/1/gchinnyki_4%2810%29.pdf
- Лаврентьєва, Г.П. (2010) Approaches and tools for quality examination of e-learning tools Інформаційні технології і засоби навчання, 5 (19). |
|