Record Details

ELECTRONIC JOURNAL TO RECORD STUDENTS’ PROGRESS (CADETS, STUDENTS) AS A MEANS OF RATIONALIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title ELECTRONIC JOURNAL TO RECORD STUDENTS’ PROGRESS (CADETS, STUDENTS) AS A MEANS OF RATIONALIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS
ЭЛЕКТРОННЫЙ ЖУРНАЛ УЧЕТА УСПЕВАЕМОСТИ СЛУШАТЕЛЕЙ (КУРСАНТОВ, СТУДЕНТОВ) КАК СРЕДСТВО РАЦИОНАЛИЗАЦИИ УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА
ЕЛЕКТРОННИЙ ЖУРНАЛ ОБЛІКУ УСПІШНОСТІ СЛУХАЧІВ (КУРСАНТІВ, СТУДЕНТІВ) ЯК ЗАСІБ РАЦІОНАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
 
Creator Didenko, Oleksandr V.
Kuprienko, Dmytro A.
 
Subject electronic logbook performance; training activities; listeners; cadets; performance; the educational process
электронный журнал учета успеваемости; учебная деятельность; слушатели; курсанты; студенты; успеваемость; учебно-воспитательный процесс
електронний журнал обліку успішності; навчальна діяльність; слухачі; курсанти; студенти; успішність; навчально-виховний процес
 
Description The article presents the results of a study concerning development and implementation of electronic logbook for recording the students’ progress (cadets, students) in the National Academy of State Border Guard Service of Ukraine named after Bohdan Khmelnytsky as an effective instrument of rationalization of the educational process. A positive result is achieved through more efficient use of working time of scientific and teaching staff, the possibility of early detection of learning problems, predict and compensate for further learning activities of students (cadets, students). Current journal layout has been designed to spreadsheet MS Excel, but subsequently proposed to build electronic journal-based network architecture "client-server". Electronic Journal of students progress is built on the principles of objectivity, impartiality, flexibility, affordability, convenience and security.
В статье представлены результаты исследования по разработке и внедрению электронного журнала учета успеваемости слушателей (курсантов, студентов) Национальной академии Государственной пограничной службы Украины имени Богдана Хмельницкого как инструмента рационализации учебно-воспитательного процесса, который позволяет более эффективно использовать рабочее время научно-педагогического состава, повышать объективность оценивания, своевременно выявлять учебные проблемы, прогнозировать и корректировать дальнейшую учебную деятельность слушателей (курсантов, студентов), мотивировать их работу на занятиях. Действующий макет журнала разработан в формате электронных таблиц MS Excel, но в дальнейшем предлагается построить электронный журнал на основе сетевой архитектуры «клиент – сервер». Электронный журнал учета успеваемости построено с учетом принципов объективности, беспристрастности, гибкости, доступности, удобства и защищенности.
У статті висвітлено результати дослідження з розробки й упровадження електронного журналу обліку успішності слухачів (курсантів, студентів) Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького як дієвого інструмента раціоналізації навчально-виховного процесу, що дозволяє більш ефективно використовувати робочий час науково-педагогічного складу, підвищувати об’єктивність оцінювання, своєчасно виявляти навчальні проблеми, прогнозувати та корегувати подальшу навчальну діяльність слухачів (курсантів, студентів), здійснювати мотивацію їхньої роботи на заняттях. Діючий макет журналу розроблено у форматі електронних таблиць MS Excel, але у подальшому пропонується побудувати електронний журнал на основі мережевої архітектури «клієнт – сервер». Електронний журнал обліку успішності побудовано з урахуванням принципів об’єктивності, неупередженості, гнучкості, доступності, зручності та захищеності.
 
Publisher Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
 
Date 2015-05-14
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
рецензована стаття
рецензируемая статья
Peer-reviewed Article
 
Format application/pdf
 
Identifier http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1226
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol 47, No 3 (2015); 110-123
Информационные технологии и средства обучения; Vol 47, No 3 (2015); 110-123
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 110-123
Інформаційні технології і засоби навчання; Vol 47, No 3 (2015); 110-123
2076-8184
 
Language ukr
 
Relation http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1226/924
 
Rights Copyright (c) 2015 Oleksandr V. Didenko, Dmytro A. Kuprienko
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0